Sunday, May 30, 2010

BAYAN TARGHIB MAULANA SHAUKAT 26/5/2010 MASJID SRI PETALING

Assalamu'alaikum,

Setelah mlm rabu istiqbal jemaah elders nizamuddin, mlm khamis pula maulana shaukat bayan targhib di markaz sri petaling.

Antara bayan maulana ialah kita kena ikut pengorbanan nabi muhammad salallahu'alaihiwassalam dan sahabat2 nya radiallahuanhum.

Satu hari, hadrat abu hurairah radiallahu'anhu lihat nabi muhammad salallahu'alaihiwassalam solat secara duduk. Beliau tanya nabi kenapa solat duduk. Nabi cakap dia lapar tak makan. Abu hurairah bila dengar nabi terpaksa solat duduk krn lapar dia pun menangis menjerit2 krn sgt kesian melihat kekasih allah.

Sahabat2 semua ikut nabi. Mrk telah buat pengorbanan walaupun tidak ada apa2 mkn dirumah mrk.

Zaman abu bakar radiallahu'anhu. Sahabat2 keluar 6bln dan 6bln kat mahala mrk. Zaman umar radiallahu'anhu. sahabat keluar 4bln dan 8bln lagi dimahala. Mrk keluar d jln allah dan mrk buat usaha tempatan/makami. Hasilnya Allah ta'ala telah sempurnakan iman mrk dan solat/amal jadi penyelesaian masalah mrk.

Hari ini jika kita buat pengorbanan spt sahabat2 radiallahu'anhum Allah akan sempurnakan iman dan amal kita spt sahabat radiallahu'anhum.

Mrk yg kerja utk menghidupkan agamall Allah, Allah akan ampunkan dosa mrk melalui setiap peluh yg dikeluarkan. Satu tgn mrk bawa keberkatan rezeki dan satu tgn mrk bawa keampunan Allah ta'ala.

Sgt penting utk kita hidupkan setiap rumah Allah dgn 5 amal. Krn Allah ta'ala akan turunkan keberkatan dan rahmatNya di baitullah dan dr baitullah keberkatan dan rahmat ini akan pergi ke rumah2 Allah yg ada 5 amal masjid ini. Apa 5 amal masjid itu-mesyt harian, 2 taklim, beri masa 2jam 30minit utk dakwah, 2 ghast/ziarah dan keluar jln Allah 3hari sebulan.

Jadi rumah Allah yg ada 5 amal ni akan dpt keberkatan dan rahmat ini. Jadi mrk yg berkunjung kerumah Allah yg ada 5 amal ni akan bawa balik keberkatan dan rahmat Allah ke rumah2 mrk. Ahli2 rumah mrk akan mendpt keberkatan dan rahmat Allah ta'ala. Dan rumah yg hidup taklim pun akan dpt keberkatan dan rahmat Allah ta'ala ini.

Byk lagi yg d targhib oleh maulana tapi itu ajek yg dpt sy typekan dgn hp ni..

Yg penting Allah ta'ala kurnia kita taufik & hidayat utk kita amal dan sampaikan.

Wallahu'alam.

No comments: